По-дълбокият смисъл на прекъсване на бременността или малко за словесните манипулации в медиите

2668 1

Автор: Валерия Михайлова
Източник: pravoslavie.ru
Превод: Цветомир Цанков

Една моя позната прави аборт пет пъти – в онези дни всичко можеше да бъде предписано, както изваждането на зъб. Но за един от нейните аборти тя често по-късно припомняше, винаги плачейки – „Хапех си лактите“ …

Бил пролетен ден. Изглежда, че тайно от мъжа си, разбрала за следващата бременност, тя отива на „нормална операция“ за нейното прекратяване. Взела със себе си двете си деца в предучилищна възраст, защото нямало на кого да ги остави. И децата чакали на долния етаж в двора на болницата, докато майка им се върне. Жената се качила в стаята, където всичко било готово за процедурата. Една медицинска сестра погледнала през прозореца, видяла двете дребосъчета и казва на майката:

„Това са вашите деца – момче и момиче“

– „Да, моите.“

– „Знаете ли, аз никога досега не съм го казвала, но на вас ще ви кажа: Не правете аборт. Виж, имате такива прекрасни деца … И третото също ще е прекрасно. Моля ви, помислете. Не правете … “

Жената все пак направила аборт – „На къде с трето, на къде?“ ..

А на 75 години, сълзите се стичаха по нейното лице, когато си припомни този диалог от клиниката за аборти …

Как безкрайно мъчно за нея е било в онези моменти! Тя плачеше и говореше: „Аз не знаех, аз не знаех какво да правя! Казваха ми, че е лесна операция, проста процедура. На първия аборт ме заведе майка ми. Никой дори не си помисли, че ние убиваме децата си – никой не ми каза за това „!

И това е вярно. Много от жените тогава не са имали шанс да мислят за това: абортите станаха мълчалива норма.

Но съвременните жени имат възможността да се замислят. Интернет, Wikipedia, плакати в метрото, в офисите на психолозите, в клиниките за аборти и АГ клиниките … Малко вероятно някой може да отрече днес, че думите „аборт“ и „убийството“ са свързани. А защо нищо не предприемат?

„Дълбокият смисъл на аборт“

Думите означават много в живота. Поставете „аборт“ и „убийство“ заедно – това предизвиква серия от асоциации и емоции. Но можете да поставите редом няколко много различни думи, както го е направило, например, едно колоритно списание по психология. Наскоро редакцията обяви конкурс „Стани творец“, като на участниците беше предложено разнообразие от теми за избор. И една от тези теми бе определена по следния начин: „Най-дълбокия смисъл на аборта е, че този опит разкрива в една жена истинската ѝ същност.“

В една серия са думите „самостоятелно откриване“, „по-дълбок смисъл“ и „аборт“. Какъв е резултатът? Добро + лошо = не е толкова лошо

Вижте колко е интересно. Разкриването на своето „Аз“ – безусловно е добродетел, от гледна точка на психологията и здравия разум. Да познаеш себе си е необходимо, полезно, единствено истинско. И редактора поставя в един ред – самостоятелно откриване, „дълбок смисъл“, „опит“ … и аборт. Като че не подвежда – никого не лъже! И в края на краищата ние оставаме с мисълта – Добро + лошо = не е толкова лошо. Оказва се, че и в аборта има дълбок смисъл! Думата „аборт“ звучи грубо и рязко, тя създава отрицателни и негативни асоциации, къде по-меко и деликатно е „прекъсването на бременността“, нали?

Този трик – не е нищо друго, освен една езикова манипулация. Фин, изкусен начин да се обясни на съмняващата се жена, която убива дете – … че това е почти „обратимо“, във всеки случай, това е един опит, и че има смисъл. Това не е толкова лошо, не пълни главата си с религиозни „страхотии“ мила!

Съществува метод – „Прозореца на Овертон“. Това е начин да се направи постепенно една идеята от абсолютно неприемлива – приемлива и по-скоро одобрявана. Методът е да се променя бавно ключа, с който се говори по темата. Първо просто много се говори и от табу, това, което е била преди, тя се превръща в обсъждана. След това, когато хората са свикнали да обсъждат този въпрос: „Приятели, да не осъждаме, нека да не хвърляме камъни, ние сме толерантни, всичко може да се случи!“ По-късно, предметът се опитва да влезе в ранг на правило: има такива хора, има и други; има такова поведение, има и друго. И идва време, когато обществото е в ръцете на тези, които поставят нова перспектива във въпроса: „Ти какво ?! ! Ние имаме същата свобода, правото … Ти си мракобес“

По тази схема бяха легализирани хомосексуалността, евтаназията; напълно е вероятно, че са на ред педофилия, содомия, правото на самоубийство и т.н. Правилата се променят, и всичко започва с думите и семантичните плетеници. А за думата „свобода“ ще говорим по-нататък.

Метод «Лалала»

Това е груб метод. Спомнете си, че като деца, когато искахме да покажем на досадния съученик, че неговото мнение не е интересно за нас, ние запушвахме ушите си и започвахме шумно да бърборим ентусиазирано: „Ла-ла-ла-ла! Нищо не чувам, не мога да те чуя, ла-ла-ла! „Методът“ ла-ла-ла даваше потресаващи резултати. И работи не само при децата, но и при възрастните. „Ла-ла-ла не искам да мисля за смъртта. Ла-ла-ла, Бог все пак няма „; „Ла-ла-ла аборт – това е медицинска процедура както зъб да се извади; Ла-ла-ла! И да си отрежеш ноктите или косата е едно и също нещо „!

Дали абортът и отстраняването на зъб са процедури от същия порядък? А на Зъбчето може да пораснат крачета, ръчички и да каже: „Мамо“?

Изненадваща е логиката на отричането от много хора – добри и интелигентни – когато става дума за предмети като Бог, вечния живот, моралните норми. Да се извади един зъб, и да се прекрати бременността – неща от един порядък ли са? Приятели, помислете.

Това същество, „съсирек – формиращи клетки“, ембрион, плод – което сравнявате със зъба, девет месеца по-късно казва, „Уа! Уа „, на 18 години ще разглобява Калашников в армията, на 19 – ще постъпи в университета, като първокурсник ще се ожени под вашите възмутени викове и ще донесе радост с внуци на вас и окръжаващите. Аристотел предлагал да се говори за нещата не като нещо моментно, а от гледна точка на целта, а него в отсъствие на логика е трудно да го укорим.

Помислете отново, приятели мои! Тук, пред вас са шест души: трима братя и три сестри. Всеки пораснал, всеки има своя собствена съдба, характер, планове за бъдещето. Кой ви харесва най-малко, а? Нека премахнем по-малкия брат и по-малката сестра, така да се каже, да ги изтрием от лицето на нашата красива планета. Това е едно и също нещо – в случай на „прекъсване на бременността“ избора можете да направите определен брой години по-рано.

Всичко си идва на мястото, когато се дадете труда да мислите …

И какво, като правило, в отговор? „Ла-ла-ла-ла“.

Кой освободи мъжа от отговорност?

В края на краищата, заедно с лекарите, които вадят от матката осакатената човешка плът, с роднините, а може би дори и съпрузите, които убеждават една жена да направи аборт – „Напускам те, не искам бебе!“; „Няма защо да увеличаваме бедността“ – наравно е и държавата, която невинаги и не за всичко създава условия, при които едно дете не би намалило вече ниския стандарт на живот на милиони наши сънародници … В тази категория са и младите (понякога и зрели) мъже и момчета, които „увличат“ жената да влезе в необвързваща, лесна връзка. Абсолютните и задължителни съучастници за огромен брой прекъснати бременности.

Нима мъжът на 18-30 години не знае от къде идват бебетата? Не се ли предполага такава възможност, особено ако избраницата е млада и изпълнена със здраве жена? В крайна сметка, това не е ли същият детски начин на отношения в живота: „Ла-ла-ла, не мога да чуя, не мога да чуя,“ Или просто проблемът е, че в този свят, така е прието, всички така правят и да се излезе от матрицата на „така е“ самостоятелно и безпристрастно мислейки е много, много трудно?

Готов ли си да станеш баща и да се грижиш за детето си? Не? В каква ситуация ще поставиш своята любима?

Логическата верига е проста. Жените забременяват от полов акт с мъж – понякога дори и от така наречените „защитени“. Факт. Започвайки връзката, готов ли си да станеш баща и да се грижиш за тази жена и детето ви? Не? Тогава напусни! Какво може да говорим повече? Защото в противен случай в каква ситуацията поставяте вашата любима? И двамата знаете, че не сте готови да живеете заедно до последния дъх, да разделяте дните на скръб и радост, последната троха хляб; тя е доста наясно, че вие ​​няма да сте нейна подкрепа и опора, не сте готов да се грижите за нея и детето … Така че, това, което прави една жена, когато не започне следващия месечен цикъл, а драматично се изостри обонянието, различавайки всички миризми? Точно така: тя е изплашена. Няма поддръжка, няма съпруг, напред е неразбираем, плашещ, непланиран живот. Разбира се, по пътечката към клиниката за аборт ще минат още едни ботушки, и „любимият“ научава за това в SMS, ако изобщо научи.

Разбира се, това е избор на жената. Но и на мъжа. И той не е по-малко отговорен.

И това е още един раздел в живота: бременността, допълваща любовта между мъжа и жената, чийто резултат се очаква да е радостен, на практика коренно променя живота, става нежелана, тъжна, неочаквано се превръща в „страничен ефект“ с обременителни взаимоотношения.

Свободни отношения. И тук е време, може би, да поговорим за свободата.

Свещената дума „свобода“ и самотна старост

Свобода и отговорност – са двете страни на една и съща монета: без втората няма първа.

Целият антиабортен гняв на вярващи (и невярващи) може лесно да се разбие с една-единствена дума: свобода. Това е свещената дума. И това наистина е така както и за атеисти и вярващи. Свободата е основен аксесоар на човешката личност. Отговорността рано или късно се появява. Готови ли сме за това? Или си въобразяваме, че сме готови? Това не е отговорността за извадения зъб, а за правото да се прекрати живот или да се даде живот. Психолозите признават, че най-голямото, което сме получили от родителите ни – това е животът, всичко останало ние можем да постигнем сами …

И бъдещето – това е следствие от избора, който хората правят в живота си. Абортът е също избор. И когато трябва за него да се отговори, а как – един Господ знае!

Аз нямам моралното право да правя дисекция на съдбата на хората и да търся стоманобетонни причинни връзки, но друга картина е пред мен, когато става въпрос за абортите.

Възрастна жена (друга – не тази, за която писах в началото), много хубава, хумористична, сериозно боледува, едва става от леглото си, живее сама. Съвсем сама. Дъщеря й живее в съседния апартамент и преди отпуск идва да премести в апартамента на майка си всичките си цветя – за да ги полива. На рождени дни и празници подарява подаръци. В същия район живеят внучка и правнучка, които често идват на посещение. Но постоянно два до три пъти седмично идват абсолютно чужди хора – доброволци. Те я ​​измиват, подготвят храната, купуват продукти и лекарства, чистят спалнята, водят свещеник за причастие. Като цяло, идеята: за нея се грижат доброволци. Това е просто факт, съдете за него, както искате. Нито един от доброволците не е потърсил причините за тази семейна трагедия – това абсолютно не е тяхна работа. Но тя веднъж каза: „Мисля, че ако не бях направила всички онези аборти сега децата ми щяха да се грижат мен …“


1 коментар за "По-дълбокият смисъл на прекъсване на бременността или малко за словесните манипулации в медиите"

  1. Jordan

    Ох, каква мъка, каква мъка! Как страдат невинно неродените и абортирани дечица! Мъченици! За които дори и собствените им родители не искат да знаят! О, невинни дечица!

Comments are closed.